Displaying 1 - 9 of 9

TijdOnderwerpMuziekLink

Les 1

20

Voorstellen: Voorstellen als dansante fysiotherapeut. Korte uitleg waarom dans in fysiotherapie (accent op bewegingsarmoede). Daarna: groep stelt zich voor (dit kan eerst in wisselende tweetallen en dan in de grote groep bvb.): naam, paar zinnen over werk/hobby, pijnprobleem, een positieve eigenschap van jezelf.

10

Vragenlijsten: Vragenlijst pijn afgelopen week en daarna CSI invullen (kan t.z.t misschien online). Toestemmingformulieren.

5

Warming-up: 5 min zacht stretchen staand, mogen ze zelf rustig doen. Ook zelf voordoen met mindful rustig stretchen.

Eyes closed and traveling (3:40 min)Spotify
20

Adem en grounding: 3d adem en gronden in ruglig: in ligpositie aankomen (wat nestelen), contact voelen met de grond, dan aandacht naar ademhaling en ademhaling in breedte, lengte en diepte sturen, daarna ook 3 dimensies combinerern. Adembeweging combineren met beweging van het hele lichaam. Elke keer van houding veranderen, en daarbij wisselende contact met grond voelen. Aan het eind naar zit, dan stand, dan even lopen. Eind in stand: gronden door gewicht afgeven en opwaartse druk vanuit voeten in de grond, door het lichaam omhoog voelen.

Flight from the city (6min)Spotify
More (9min).Spotify
20

Body Parts: vanuit verschillende lichaamsdelen bewegen. Noem ze op en begin bij de voeten.

Adir adir (5:20min) 2xSpotify
15

Reflectie: in schriftjes. Daarbij een aantal vragen ter inspiratie noemen: wat heb je beleefd? Wat heb je in het bewegen opgemerkt? Wat heb je in pijn opgemerkt? Wat heb je in welzijn opgemerkt? Is zwaarte en afgeven van gewicht goed voor je? Etc.

Opmerkingen. Pittige reserve muziek

RomssaronSpotify