Displaying 1 - 19 of 19

TijdOnderwerpMuziekLink

Les 4

5

Presentie en eventuele bijzonderheden

5

Thema: graduele rotaties en schouderblad verankering en heupbuiging. Uitleg geven over het geleidelijk en constant roteren zonder knellen, wat harmonieus is voor het schoudergewricht en men daardoor ook een groter bewegingsbereik kan krijgen. Verankering van schouderblad is niet fixatie, maar gaat net om het verbinden zonder overbodige spanning! Bij het buigen in de heupgewrichten gaat het erom dat je de heupgewrichten leert te gebruiken als scharnieren om te buigen met een neutrale stand van het bekken (en dus niet druk zetten op rug). Korte demo met uitleg.

5

Warming-up: 5 min stretchen en daarna in lig.

Eyes closed and traveling (3:40 min)Spotify
10

Stekelbal voetmassage in stand: eerst 1 voet, dan vergelijken, dan pas andere voet.

Breaking apart (4:30min). 2xSpotify
10

Bovenbeen lift in lig en stand door gebruik van heupbuiging. Demo en oefenen kort in lig, dan in stand en bij lopen. Belangrijk is neutrale houding van het bekken (niet kantelen, stabilisatie en gronden van standbeen en zachtheid in buiging (geen knellen maar een U-vorm creëren).

NipolskanSpotify
AmbreSpotify
10

Graduele rotaties schouders is stand. Voor- en nadoen van graduele rotatie bewegingen in de 3 vlakken. Dit is overgang naar bewegen in de vlakken.

Close overSpotify
15

Vlakken bewegen. Bewegen in deur-, tafel- en wielvlak. Je kan de bewegingen achtereenvolgens laten initiëren vanuit bekken, borst, schouders, ellebogen en handen. In twee richtingen! Als het teveel is, kan je ook initiatie vanuit ellebogen en schouders weglaten.

BicomSpotify
BrothaSpotify
10

Heelrock of andere schommelbeweging vanuit gronding en doorstroming in lig

LaSpotify
To let myself goSpotify
5

Impro vlakken en graduele rotaties

KongSpotify
FlySpotify
10

Kinesfeer. Keigen ruimte om je heen voelen. Dan bewegen met kleine, middelgrote en grote kinesfeer, en daarbij kan je alle richtingen gebruiken. Verschil ervaren tussen verschillende groottes qua beleving en bewegingsvrijheid.

Entre dos aguasSpotify
10

Vrije impro met alles wat je geleerd hebt of alles loslaten

Mr. BrownSpotify
Sekual HealingSpotify
Adir adir (5:20min) 2xSpotify
5

Reflectie: in schriftjes. Daarbij een aantal vragen ter inspiratie noemen: wat heb je beleefd? Wat heb je in het bewegen opgemerkt? Wat heb je in pijn opgemerkt? Wat heb je in welzijn opgemerkt? Is zwaarte en afgeven van gewicht goed voor je? Etc.

TijdOnderwerpMuziekLink