Displaying 1 - 19 of 19

TijdOnderwerpMuziekLink

Les 14

Presentie

Thema:

Warming-up. Vloer. In lig. Lang alleen gronden en hielrock, dan naar verschillende houdingen en adem. Lang: 9 minuten.

Gayatri MatraSpotify

Puddingen aanleren: knieën gebogen voeten licht in grond drukken en los. Herhaal. Dan voeten licht optillen en los. Herhaal. Dan drukken en optillen afwisselen. Bekken zal mee bewegen. Dit steviger geeft ‘puddingen’ door gehele lichaam. Is variant hielrock.

TiltedSpotify

Lichaamsdelen in vlakken

NapasSpotify

Fun dance (wat je maar wilt impro)

Messin aroundSpotify

Cirkelen van af voeten omhoog sequentieel (?) en later omhoog en omlaag.

LuzSpotify

Diagonal knee reach: goed mindful inoefenen. Denk aan in heup draaien en met heiligbeen terug.

HeartbeatsSpotify

Knee reach gevolgd door leg-swing. Teen van swingende been sleept licht over de grond. Lang doen om souplesse en mobilisering. Ook bij 2xlink, dan naar recht 2x etc.

HunterSpotify

Gronden en 3 adem

HaloSpotify

X-positie een met arm cirkel naar zit komen. Reik diagonaal met hand naar voet bij opkomen maar eindig bij zelfde voet. Arm die heterolateraal hoog blijft kan helpen omhoogkomen. En bij terugweg is dat de leidende hand.

HunterSpotify

Verandering van houding in zit op vloer. Kleermakers zit. Kort voordoen en kort oefenen.

KongSpotify

Op grond impro: centraal distaal, homolateraal, homoloog, arm cirkel en naar (nieuw) zoeken naar zit komen, verandering van kleermakerszit, legswing.

OleloSpotify
Maria mariSpotify
Chan chanSpotify

Diagonale scala: telefoonnummer linksom en rechts om. Eerst zelf nog even inoefen. Dan gezamenlijk starten. De klap op nul zal vaak samenvallen (controle op synchronie)

BabylonSpotify

Afsluiter 🙂

Love YourselfSpotify

Reflectie: aan tafel in schriftjes. En daarbij ik een aantal vragen ter inspiratie stelde: wat heb je beleeft, wat qua bewegen opgemerkt, qua pijn, qua welzijn, is zwaarte goed voor je etc.

TijdOnderwerpMuziekLink